تدوین و اثربخشی برنامه پشتیبانی مجازی بر رفتارهای چالش‌برانگیز و مهارت‌های اجتماعی کودکان مبتلا به اُتیسم با عملکرد بالا

پرنیان پورشاد؛ کامبیز پوشنه

دوره 12، شماره 46 ، تیر 1401، ، صفحه 89-110

https://doi.org/10.22054/jpe.2022.63867.2375

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف تدوین و تعیین اثربخشی برنامه پشتیبانی مجازی بر رفتارهای چالش‌برانگیز و مهارت­های اجتماعی ­کودکان مبتلا به اُتیسم با عملکرد بالا، انجام شد. روش‌ پژوهش ترکیبی بود. در بخش کیفی، 14 متخصص به روش نمونه­گیری هدفمند، به­عنوان مشارکت‌کننده انتخاب شدند. به روش کدگذاری نظری، برنامه پشتیبانی مجازی در 11 هدف تدوین شد. ...  بیشتر